×

Rezultati projekta

Rezultati projekta najviše su ovisili o planiranim ključnim radnjama (milestones) i fazama projekta. Prema planiranim fazama opisanim u izvornom prijavnom obrascu (2A Application Form), neke od njih su realizirane, neke nisu, a neke su još uvijek u tijeku u suradnji sa suradnicima projekta.

 

1. Ostvareni rezultati / faze projekta:

  • Izvrsna suradnja sa studentima i profesorima na Department of Design and Environmental Analyses (D + EA)
  • Uvodna prezentacija projekta održana 7.10.2019. na D+EA (ovdje)
  • Uspješni i produktivni sastanci i diskusije (brainstorming) sa studentima (fotogalerija)
  • Nastale su prve konceptualne ideje i promišljanja o dizajnu školskog namještaja (fotogalerija)
  • Istraživanje u školama, promatranje ponašanja djece i dizajna namještaja (fotogalerija)
  • Istraživanje s djecom, radionica u školi pod nazivom „Nacrtajte idealnu učionicu“ (fotogalerija)
  • Početni rezultati predstavljeni 15. studenog 2019. pred studentima i profesorima D + EA. (ovdje).
  • Objavljeni i prezentirani prvi rezultati na međunarodnoj konferenciji International Conference on Wood Science and Technology (ICWST) u Zagrebu, 12.- 13. prosinca 2019. (ovdje)

 

2. Neostvareni rezultati / faze projekta i objašnjenja zašto:

  • Promjene u rasporedu održavanja kolegija na D+EA: Profesor Elliott neće održati kolegij Design Studio do proljeća 2021., tako da studenti nisu imali nikakvih „obveza“ za sudjelovanje u projektu. Pri dolasku dr. Domljan zadatak je bio pronaći dobrovoljne studente za sudjelovanje u projektu.
  • Izložba u galeriji D + EA: zbog neodržavanja kolegija Design Studio, studenti nisu mogli izrađivati modele i prototipove, pa je izložba odgođena.
  • Posjet tvrtki Community Playthings: kolege u tvrtki nisu mogle organizirati svoje vrijeme i ugostiti dr. Domljan, D+EA studente i profesore u periodu 26.9 – 26.11.2019, pa je posjet odgođen za sljedeću fazu istraživanja i novi posjet dr. Domljan na Cornell, ako bude moguće.
  • Službena dozvola IRB-a za istraživanja s djecom: S obzirom na to da se u Sjedinjenim Državama traži vrlo stroga provjera istraživačkih tema u kojima su sudionici djeca (istraživanja s djecom ili na djeci), potrebno je ishođenje odobrenja tzv. Sveučilišnog Institucijskog Odbora za Reviziju (University Institutional Review Board (IRB)). Dr. Domljan je morala završiti test za  institucionalnu obuku (Collaborative Institutional Training Initiative (CITI) i podnijeti zahtjev za odobrenje istraživanja s djecom prema IRB. Zbog ograničenja IRB-a, rezultati i faze istraživanja su promijenjene, tako da su u projekt bila uključena samo dobrovoljna djeca, roditelji i nastavnici iz osnovnih škola i jedne škole (Groton Elementary School, Groton NY) u kojoj ravnatelj, učitelji i djeca već dulji niz godina surađuju sa studentima i nastavnicima s Cornell-a imaju izvrsnu suradnju i otvoren pristup istraživanjima s djecom. Isti problem sa suradnjom zbog odobrenja IRB-a bio je u Sciencenter (muzej znanosti) u Ithaci NY, koji je bio planiran kao potencijalni poligon u slučaju da škole ne žele sudjelovati u istraživanju. Dr. Domljan je ostvarila inicijalnu suradnju i kontakt s nekoliko osnovnih škola i muzejom znanosti za daljnju fazu istraživanja uz potvrdu IRB-a. Važno je naglasiti da je IRB odobrenje je još uvijek u fazi procjene.

 

3. Faze projekta u tijeku / novi rezultati:

  • Prof. Evans i dr. Domljan prikupljaju informacije i druge rezultate u vezi s odobrenjem IRB-a za službeni rad i istraživanje s djecom.
  • Dr. Domljan nastavlja prikupljanje podataka putem on-line upitnika.
  • Studenti su u kontaktu s dr. Domljan te komuniciraju i šalju ideje i koncepte putem e-maila.
  • Jedan od studenata s Cornell University planira doći u Zagreb i nastaviti istraživanje s dr. Domljan u okviru idućih faza projekta.
  • Priprema novog članka u koautorstvu s D+EA suradnicima i objavljivanje u jednom od visoko indeksiranih međunarodnih znanstvenih časopisa.

 

 

Zaključak projekta / Osobni komentari na partnerstvo i buduće planove u vezi s projektom:

Suradnja s kolegama i studentima na Department of Design and Environmental Analyses (D + EA) na Cornell University, Ithaca, NY kao organizaciji domaćinu bila je izvrsna, usprkos nekoliko promjena u rasporedu tijekom vremena, koji su utjecali na nemogućnost realizacije pojedinih planiranih aktivnosti na projektu. Generalno gledajući, dvomjesečno razdoblje bilo je prekratko za sve planirane projektne aktivnosti uz neočekivane poteškoće.

Predstojnica D+EA prof. Mardelle Shepley, kao i suradnici na projektu prof. Jack Elliott, prof. Gary Evans i prof. Nancy Wells bili su svjesni da zbog promjena u rasporedu (Design Studio Course), manjka studenata, te vremena potrebnog za IRB prijavu i službeno odobrenje, sve navedeno može utjecati na rezultate projekta. Zato su se potrudili da me predstave studentima diplomskog studija, prikupe dobrovoljne studente i omoguće upoznavanje s ostalim profesorima na Cornell-u o projektu. Organizirali su moju prezentaciju na DEA7100 Class i cijelo su vrijeme bili uključeni i informirani o fazama istraživanja.

Ostali kolege profesori s D+EA pozvali su me da prisustvujem njihovim predavanjima kako bih mogla upoznati ostale studente, slušati njihove stavove i skupljati ideje o novim školskim konceptima. Zanimljivo iskustvo stekla sam pri posjeti laboratoriju DAIL (Design & Augmented Intelligence Lab), virtualnom laboratoriju na D+EA, gdje sam razgovarala s dr. Salehom Kalantarijem o mogućnosti nastavka školskog projekta koristeći virtualnu scenografiju i virtualno okruženje. Ideja je prihvaćena i samo je pitanje vremena kada ćemo započeti spomenutu suradnju.

Kolege s D+EA-a predložili su mi i potaknuli da posjetim druge katedre i fakultete na Cornell-u, povezane s edukacijskom psihologijom. Upoznala sam zanimljive i interdisciplinarno orijentirane studente i nastavnike te započela suradnju s prof. Brianom Duffom i prof. Michaelom Goldsteinom  koji su već istraživali školsku obrazovnu i ekološku psihologiju u nekoliko osnovnih škola u državi New York (NY), kao i u muzeju znanosti (Sciencenter) u Ithaci.

Prof. Gary Evans kao suradnik mi je puno pomogao u savjetima oko pripreme IRB aplikacije i prijedloga o ekološkoj psihologiji. Profesor Elliott je umjesto kolegija Design Studio ponudio Design Literacy koji je držao studentima tijekom jesenskog semestra. Unatoč što Design Literacy ima više teorijski pristup tematici ekologije, održivosti i proizvoda od drva, bilo je više nego korisno slušati predavanja kako bih bolje razumjela i primijenila znanja uporabe održivih materijala i ekološke pismenosti, uključujući interdisciplinarni pristup.

Budući da proces IRB odobrenja još uvijek traje, a ja ne mogu zadržati cornell.edu e-mail jer od 26.11.2019 nemam status Visiting Scholar na D+EA, prof Evans bit će kontakt osoba za prikupljanje budućih podataka.

Zaključno, sav administrativni protokol na Cornell-u, a posebno kolege nastavnici i studenti na D+EA, bili su više nego podrška u postizanju mogućih rezultata u kratkom dvomjesečnom razdoblju koje sam provela u Cornell-u. Željela bih vrlo brzo ponovno posjetiti Cornell i raditi s Garyjem, Bryanom, Mikeom, Nancy, Salehom i svim ostalim kolegama, posebno sa studentima i Jackom Elliottom u D+EA Design Studio-u!

Nadam se skorašnjem novom posjetu i nastavku započete suradnje. Do tada, pratite nove rezultate na ovoj stranici!

 

 

 

Aktualno

Poslijediplomski doktorski studij šumarstva i drvne tehnologije