×

UKF PROGRAM POVEZIVANJE ZNANSTVENIKA - Unapređenje dobrobiti djece kroz održivi dizajn školskog namještaja

 

Ime projekta: Unapređenje dobrobiti djece kroz održivi dizajn školskog namještaja


Voditeljica projekta: doc. dr. sc.Danijela Domljan; MA ID, Sveučilište u Zagrebu Šumarski fakultet

Su-voditelj projekta: izv. prof. John J. Elliott; M.EVDS (Arch), M.EVDS (ID), Cornell University, College of Human Ecology, Department of Design and Environmental Analyses (D+EA)

Suradnici na partnerskoj organizaciji: prof. Gary W. Evans, Ph.D., Elizabeth Lee Vincent Professor of Human Ecology; prof. Nancy M. Wells, Ph.D., Director of Graduate Studies

 

               


Partnerska organizacija: Cornell University, College of Human Ecology, Department of Design and Environmental Analyses (D+EA), Ithaca NY, SAD                     

Nositelj projekta: Sveučilište u Zagrebu Šumarski Fakultet

Su-partnerske organizacije u Hrvatskoj: Centar kompetencija za istraživanje i razvoj, Vinkovci; Drvni klaster Slavonski hrast, Vinkovci, Pučko otvoreno učilište Korak po korak, Zagreb

 

            


Trajanje projekta: 26. rujan -  26. studeni 2019 (2 mjeseca)


Projekt financira: Fond Jedinstvo uz pomoć znanja (UKF), Ugovor br.: 2/19 

Ukupna vrijednost projekta: 38.000 HRK

UKF financijska sredstva: 29.000 HRK

Su-financiranje: 9.000 HRK (Centar kompetencija za istraživanje i razvoj + Drvni klaster Slavonski hrast + Šumarski Fakultet)

 

            


Sažetak projekta

Dizajn školskog namještaja već je duže vrijeme zapostavljena tema u obrazovnom sustavu brojnih država svijeta. Ovaj projekt nastoji unaprijediti osjećaj dobrobiti (tzv. well-being) i zdravlja djece u školama pomoću održivog dizajna školskog namještaja.

Projekt se provodi s interdisciplinarno orijentiranim Zavodom za dizajn i analizu okoliša (D+EA) na Sveučilištu Cornell u SAD-u, s ciljem primjene nove metodologije kroz temu kako unaprijediti dječje stavove o okolišu, njihovo ponašanje i svijest o ekološkom okruženju sa stajališta razvoja održivog dizajna školskog namještaja. Time se nastoji potaknuti osjećaj zadovoljstva i dobrobiti u školskom okruženju. Za definiranje zahtjeva potrebno je biti multidisciplinaran i usmjeren na korisnika, koristiti dizajnerske metode i mogućnosti kombiniranja humanog pristupa u istraživanju dječjih potreba i stavova u školama, poznavati drvne ekološke materijale  te primijeniti znanje i iskustvo u timskom radu s dizajnerima, arhitektima, psiholozima, ergonomistima, što je moguće sa stručnjacima na D+EA.

Cilj je provesti istraživački projekt uključivanjem studenata i profesora s D+EA u okviru Design studio kolegija, kao i djece, roditelja i učitelja iz osnovnih škola u okrugu grada Ithaca NY kako bi se analizom i postavljanjem novih zahtjeva pristupilo dizajniranju novih i inovativno održivih koncepata proizvoda od drva (namještaja, opreme, didaktičkih elemenata i dr.) i time poboljšala zdrava školska okolina koja će zadovoljiti potrebe djece i postići osjećaj dobrobiti u školi. Studenti analiziraju probleme u školskom okruženju različitim metodama dizajna, osmišljavaju koncepte na temelju dobivenih rezultata istraživanja i izrađuju modele iz drvnih materijala u Design Studio Labu.

Očekivani ishodi projekta su novi koncepti proizvoda sa stajališta ljudskog / dječjeg orijentiranog dizajna: vizualne percepcije, estetike, funkcionalnosti, ergonomije, obrazovanja, psihologije i sociologije, korištenja održivih (drvnih) materijala, tehnologije proizvodnje, okolišnih aspekata, troška i kvalitete. Budući da je isti problem uočen u Republici Hrvatskoj, očekuje se da će se nova metodologija i rezultati postignuti tijekom posjeta provesti i u hrvatskim školama te uključiti hrvatske proizvođače namještaja iz područja drvne industrije uz ostvarivanje nacionalne koristi.  


Ključne riječi: dizajn, školski namještaj, djeca, škola, senzorno-didaktička oprema, održivost, drvo, dobrobit


Istraživanje sa studentima / D+EA prezentacije i "brainstormings"

Istraživanje u školama / promatranje

Istraživanje s djecom / crteži

 

 

 

Aktualno

18.11.2019

Obavijest 3 - STEM stipendije

VAŽNO - II. krug dodjele državnih stipendija u STEM područjima znanosti

11.11.2019

Četvero nastavnika Drvnotehnološkog odsjeka Šumarskog fakulteta krenulo je na pripremni tečaj

Dvoje nastavnika Drvnotehnološkog odsjeka Šumarskog fakulteta krenulo je na pripremni tečaj za polaganje Cambridge English ispita, razine B2 te dvoje na pripremni tečaj za polaganje Cambridge English ispita, razine C1.

Poslijediplomski doktorski studij šumarstva i drvne tehnologije