Održavanje nastave na Fakultetu šumarstva i drvne tehnologije Sveučilišta u Zagrebu u zimskom semestru akad. god. 2021/2022. (od 04. listopada 2021. godine)
Poštovani kolegice i kolege nastavnici, poštovani ostali zaposlenice i zaposlenici, poštovani studentice i studenti Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije Sveučilišta u Zagrebu,
Ova obvezujuća uputa (dalje u tekstu: Uputa), koja se donosi u cilju zaštite zdravlja nastavnika, ostalih zaposlenika i studenata Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije (dalje u tekstu: Fakultet) za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19, u suglasju je sa svim trenutno važećim odlukama, pravilima, uputama, smjernicama i preporukama nadležnih institucija u Republici Hrvatskoj te je, kroz: 1. izradu rasporeda održavanja nastave za zimski semestar akad. god. 2021/2022., 2. plan terenske nastave za zimski semestar akad. god. 2021/2022., 3. protuepidemijske mjere, pravila, upute, smjernice i preporuke implementirane u svakodnevno funkcioniranje Fakulteta, prilagođena prostornim, kadrovskim i higijenskim kapacitetima Fakulteta kao i specifičnostima naših studijskih programa i njima pripadajućih oblika nastave.
A. OPĆI DIO
- Svi nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta dužni su pažljivo pročitati i pridržavati se ove Upute.
- Održavanje svih oblika nastave na Fakultetu, na svim studijima i svim godinama, za sve studente, u zimskom semestru akad. god. 2021/202, započeti će „klasičnim“, kontaktnim modelom prema rasporedu održavanja nastave (uključivo Plan terenske nastave).
- Sukladno razvoju epidemiološke situacije u RH, u gradu Zagrebu te na Fakultetu, Uprava Fakulteta donositi će odluke o eventualnom prelasku na druge modele održavanja nastave, mješoviti (hibridni) model održavanja nastave ili model održavanja nastave na daljinu (on-line), za pojedini studij, pojedinu studijsku godinu ili pojedini kolegij, a u suglasju s trenutno važećim i eventualnim budućim odlukama, pravilima, uputama, smjernicama i preporukama nadležnih institucija u Republici Hrvatskoj i na temelju vlastite procjene. O eventualnim promjenama modela održavanja nastave biti će te pravovremeno obaviješteni.
- Za provedbu Upute, u prostorima u kojima se održava nastava, za vrijeme održavanja nastave, odgovorni su nastavnici.
- Za provedbu Upute u prostorima ustrojbenih jedinicaodgovorni su voditelji ustrojbenih jedinica.
- Za provedbu Upute u ostalim/zajedničkim prostorima Fakulteta (prostorima izvan ustrojbenih jedinica) odgovorna je portirska služba.
- Za koordinaciju i kontrolu provedbe Upute u prostorima ŠO (nova zgrada) i u prostorima DTO (paviljon IV) zadužuje se prodekan odgovarajućeg odsjeka.
B. POSEBAN DIO
B.1. Mjerenje tjelesne temperature, nošenje zaštitne maske
- Nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta, kao i sve osobe koje ulaze u prostore Fakulteta, dužni su svakodnevno mjeriti tjelesnu temperaturu kod kuće, prije dolaska na Fakultet.
- Nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta kao i sve ostale osobe koje ulaze u prostore Fakulteta obavezni su na ulazu pristupiti beskontaktnom mjerenju tjelesne temperature termo kamerom koje će se osim za kontrolu tjelesne temperature koristiti i kao pomoć za vođenje evidencije svih osoba koje ulaze i borave u prostorima Fakulteta.
- Nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta, kao i sve osobe koje ulaze u prostore Fakulteta, čitavo su vrijeme boravka u javnim/zajedničkim prostorima Fakulteta obavezni nositi zaštitnu masku te se pridržavati svih važećih protuepidemijskih mjera, pravila, uputa, smjernica i preporuka.
- Nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta, kao i sve osobe koje ulaze u prostore Fakulteta, obavezni su nositi zaštitnu masku i u uredima, ako u uredima boravi više od jedne osobe.
- Zabranjuje se upotreba dizala u novoj zgradi Fakulteta osim u hitnim i posebno opravdanim slučajevima.
B.2. Organizacija nastave
- Nastavnicima se preporuča održavanje nastave u obliku blok-sata. Nastava prethodnog blok-sata završava 15 minuta prije punog sata, a nastava narednog blok-sata započinje 15 minuta nakon punog sata.
- Pauza između dva blok-sata iznosi 30 minuta. Za vrijeme pauze nastavnici koji su imali prethodni blok-sat dužni su osigurati provjetravanje prostora u kojemu je nastava održana te dezinficirati svoje radno mjesto/katedru.
- Nastavnici su dužni voditi evidenciju prisutnosti studenata na nastavi, kao i evidenciju održavanja konzultacija i ostalih oblika individualnog rada sa studentima. Evidencijske su liste nastavnici, na zahtjev, dužni dostaviti prodekanu odgovarajućeg odsjeka.
- Studenti su za vrijeme održavanja nastave, ukoliko se nastava čitav dan održava u istom prostoru, obavezni sjediti na istom, rednim brojem obilježenom radnom mjestu. Studentska radna mjesta u prostorima u kojima se održava nastava su obilježena, osim u slučajevima kada se u prostoru održavanja nastave nalazi točno onaj broj klupa i stolica koje odgovaraju protuepidemijskim preporukama, odnosno preporučenom fizičkom razmaku između studenata.
- Nastavu je, ukoliko to vremenske prilike dozvoljavaju, potrebno održavati uz otvorene prozore te na taj način osigurati kontinuirano prozračivanje prostora.
- Za vrijeme pauze između dva blok-sata, ukoliko to vremenske prilike dozvoljavaju, studenti borave izvan prostora Fakulteta, na otvorenom prostoru.
- Treba izbjegavati svako nepotrebno zadržavanje na ulazima, stubištima i hodnicima Fakulteta.
B.3. Organizacija održavanja čistoće i dezinfekcije prostora
- Spremačice sve zajedničke prostore Fakulteta detaljno čiste, dezinficiraju i prozračuju najmanje tri puta dnevno, u jutro prije početka nastave, poslije podne nakon završetka nastave jutarnje smjene, a prije početka nastave poslijepodnevne smjene i navečer nakon završetka nastave poslijepodnevne smjene. Točna vremena čišćenja pojedinih prostora u kojima se održava nastava (učionice, laboratoriji i dr.) te njima pripadajući pratećih prostora (hodnika, stubišta, sanitarnih prostora i dr.) će biti točno definirana po izradi konačne inačice rasporeda održavanja nastave u zimskom semestru.
- Ukoliko studenti pojedine godine studija (ili grupa studenata iste godine studija kod održavanja npr. vježbi) nakon završetka blok-sata ili više blok-sati mijenjaju prostor u kojem se održava nastava, isti je tijekom pauze od 30 minuta, a prije ulaska u prostor studenata neke druge godine studija (ili studenata druge grupe iste godine studija), između dvaju blok-satova, potrebno detaljno očistiti, dezinficirati i prozračiti.
- Svi zajednički prostori u kojima je velika frekvencija nastavnika, ostalih zaposlenika i studenata (npr. sanitarni čvorovi i dr.), obavezno se obilaze, čiste i dezinficiraju svaka dva sata, a prema potrebi i češće.
- Radi navedenog u prethodne tri točke uvodi se rad spremačica u dvije smjene. Prva smjena traje od 6:30 do 14:30 sati, a druga smjena od 12:30 do 20:30 sati. U vremenu preklapanja rada dviju smjena, od 12:30 do 14:30 sati, spremačice su dužne obaviti detaljno čišćenje, dezinficiranje i prozračivanje prostora Fakulteta između jutarnje i poslijepodnevne smjene.
- Za izradu tjednog rasporeda rada spremačica zadužuje se prodekan odgovarajućeg odsjeka (u koordinaciji s nastavnicama koje izrađuju raspored održavanja nastave), prodekan ŠO-a za raspored rada spremačica u novoj zgradi, a prodekan DTO-a za raspored rada spremačica u paviljonu IV.
B.4. Postupak u slučaju sumnje u zaraženost ili u slučaju zaraženosti bolesti COVID-19
- S povišenom tjelesnom temperaturom, dišnim i/ili drugim simptomima zarazne bolesti nije dopušteno dolaziti u prostore Fakulteta. U tom se slučaju treba odmah i bez odgode, putem telefona ili e-pošte, javiti nadređenoj osobi ili dekanu Fakulteta (nastavnici i ostali zaposlenici), odnosno prodekanu odgovarajućeg odsjeka (studenti) i izabranom liječniku obiteljske/školske medicine radi daljnjih uputa.
Kontakt brojevi telefona i e-mail-ovi:
- dekan – prof. dr. sc. Tibor Pentek (mob.: 098 488 896, e-mail: tpentek@sumfak.unizg.hr)
- prodekan ŠO – prof. dr. sc. Josip Margaletić (mob.: 098 309 181, e-mail: jmargaletic@sumfak.unizg.hr)
- prodekan DTO – izv. prof. dr. sc. Vjekoslav Živković (mob.: 098 1701 393, e-mail: vzivkovic@sumfak.unizg.hr).
- Ako je nastavnik, ostali zaposlenik ili student obolio od bolesti COVID-19 ili ima od strane epidemiologa izrečenu mjeru samoizolacije, obavezan se odmah i bez odgode, putem telefona ili e-pošte, javiti nadređenoj osobi ili dekanu Fakulteta (nastavnici i ostali zaposlenici), odnosno prodekanu odgovarajućeg odsjeka (studenti).
- Ako se tijekom radnoga vremena ili nastave nastavnicima, ostalim zaposlenicima i studentima povisi tjelesna temperatura i/ili pojave respiratorni i/ili drugi simptomi, moraju odmah napustiti Fakultet, obavijestivši o tome, po mogućnosti bez dodatnoga kontakta (putem telefona ili e-pošte), dekana Fakulteta (nastavnici i ostali zaposlenici), odnosno prodekana odgovarajućeg odsjeka (studenti). Potom se moraju javiti svojem izabranom liječniku obiteljske/školske medicine radi daljnjih uputa
Za sva pojašnjenja u svezi ove Upute nastavnici, ostali zaposlenici i studenti Fakulteta mogu se javiti prodekanu odgovarajućeg odsjeka.
S poštovanjem, uz srdačan pozdrav,
Dekan
prof. dr. sc. Tibor Pentek, v.r.